Sprawdzone sposoby pozycjonowania centrum medycznego!

Kwestia odpowiedniego dbania o zdrowie zawsze była tematem bardzo ważnym, a ponieważ wiele osób jest zniechęconych kolejkami i długim czasem oczekiwania na wizytę lekarską- na rynku pojawia się coraz więcej klinik prywatnych, a nawet całych centrów medycznych. Jednakże, także i w tej branży panuje spora konkurencja o potencjalnych pacjentów takich klinik. Dzieje się tak również dlatego, że raz pozyskany pacjent często przychodzi na więcej niż jedną wizytę nie szukając za każdym razem nowego lekarza. Dlatego też tak ważna jest odpowiednia reklama takiej działalności, która może być realizowana właśnie poprzez pozycjonowanie stron takich klinik. Jednakże, jak pozycjonować stronę centrum medycznego, aby wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do użytkowników zainteresowanych takimi właśnie usługami?

Dobrze dobrana strategia skoncentrowana na celu

Już na początku prowadzenia działań reklamowych warto postawić sobie jasny cel. Jeśli najmocniej zależy nam na dotarciu do osób, które chcą stacjonarnie umawiać się na wizyty lekarskie, najlepiej od razu zdecydować się na pozycjonowanie lokalne. Wówczas koncentrujemy się tylko na użytkownikach, którzy logują się do sieci z danego, konkretnego obszaru, np. obszaru danego miasta czy też miejscowości. W takim przypadku podczas dobieraniu odpowiednich fraz możemy też przeanalizować te, które zawierają w sobie interesujące nas miasto. To, co na pewno jest ważną czynnością na początku pozycjonowania to zdefiniowanie fraz. W późniejszym etapie raczej nie będzie możliwości ich zmiany. Tutaj również możemy przyjąć dwie strategie- pierwszą z nich jest pozycjonowanie na frazy ogólne, które wiążą się z działalnością prywatnych klinik, prywatnych gabinetów lekarskich lub też usług świadczonych przez centrum medyczne. Strategia alternatywna polega na promowaniu lekarzy konkretnych specjalizacji, a więc wybieramy frazy związane z prywatnym gabinetem stomatologa, kardiologa lub też okulisty. Najlepiej jest zdefiniować do 10 fraz, które będziemy chcieli pozycjonować.

Zawsze warto uczyć się od konkurencji

Bardzo często nic nie daje tak wielu wartościowych informacji, jak analiza tego, jakie działania podejmuje nasza konkurencja. Dlatego też warto przeglądnąć strony internetowe klinik o profilu działalności zbliżonym do naszego. Z pewnością, nasza oferta musi być konkurencyjna, a strona internetowa równie przyjazna dla użytkowników i funkcjonalna, co w przypadku innych klinik. Dlatego jeszcze przed linkowaniem i zastanawianiem się, jak pozycjonować stronę centrum medycznego, warto skupić się na optymalizacji strony oraz jej jak najlepszym dostosowaniu do wytycznych, jakie są stawiane przez Google. Można też wziąć pod lupę całą zawartość tekstową strony.

W dalszym etapie można też analizować miejsca, w których reklamuje się nasza konkurencja. W tym celu wykorzystuje się różnego rodzaju narzędzia do analizy profilu linków danej strony. Jeśli nasz konkurent już jest w top 10 na frazy, które nas interesują, z pewnością taka analiza pomoże nam zidentyfikować co najmniej kilka interesujących miejsc do zalinkowania.

Czas na opracowanie strategii oraz na działanie

Zaczynamy od opracowania odpowiedniej strategii tego, co będziemy robić. Dobieramy więc miejsca, w których zostawimy linki i staramy się maksymalnie różnicować nasze działania unikając wszelkich schematów linkowania. Wszystko powinno wyglądać naturalnie. Różnicujemy więc profil linków, ale i same anchory, czasem wstawiając także frazy w przybliżeniu, linki brandowe lub też linki z dokładnym odnośnikiem url do strony. W przypadku strony centrum medycznego mamy naprawdę duże pole do popisu w kwestii tego, gdzie linkować:

  • Na pewno warto pomyśleć o wszelkiego rodzaju agregatorach klinik i przychodni, które zawsze pojawiają się wysoko na liście wyników wyszukiwania jakichkolwiek gabinetów lekarskich. Informacje o działalności centrum medycznego wraz z odnośnikiem do strony warto umieścić tutaj już na początku prowadzenia jakichkolwiek działań.
  • A skoro agregatory to także renomowane katalogi o profilu medycznym, które mają zasięg ogólnopolski.
  • Bardzo wartościowe mogą być też linki z katalogów o charakterze lokalnym, a więc np. związanych z przedsiębiorstwami z danego miasta. Analogicznie, stronę przychodni warto dodać do Map Google wraz z adresem do strony internetowej.
  • Linkować można także z różnego rodzaju serwisów tematycznych. Mogą to być portale o tematyce zdrowotnej, ale też prywatne strony lub też blogi. Tematyką pokrewną do medycyny może być także zdrowe odżywianie się. Na takich stronach możemy linkować w komentarzach, ale możemy też zamówić artykuł sponsorowany.
  • Do naszej dyspozycji pozostają także rozmaite fora, gdzie ludzie szukają pomocy w przypadku identyfikacji różnego rodzaju schorzeń. Tutaj możemy wypowiadać się w roli eksperta przy okazji zostawiając namiary na specjalistów pracujących w centrum medycznym. Na forach można zostawiać linki w treściach postów, ale i w sygnaturkach. Im bardziej wartościowe będą wpisy tym większe prawdopodobieństwo, że nie zostaną one usunięte przez moderację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.