Jak zaplanować dietę na przytycie?

Planowanie diety na przytycie nie jest czymś szczególnie skomplikowanym. Wystarczy odrobina chęci i samozaparcia, aby z miesiąca na miesiąc rozsądnie zwiększać swoje kilogramy. Ważne jest, aby tyć zdrowo – wydaję się to paradoksem, bo przybieranie na wadze kojarzy się nam z obżarstwem i jedzeniem fast foodów, ale można w zdrowy sposób zwiększyć swoją wagę.

Wyliczenia

Aby ustalić, ile dokładnie potrzebujemy dziennie kalorii, aby przytyć, najpierw musimy ustalić nasze totalne dzienne zapotrzebowanie na energię. Możemy tutaj skorzystać z kalkulatorów, które uwzględnią:

  • budowę ciała (mezomofrik, ektomofrik, endomorfik)
  • wskaźnik BMR (dobowa liczba kalorii, jakich potrzebuje nasz organizm, aby utrzymać podstawowe funkcje życiowe)
  • współczynnik aktywności fizycznej

Jeśli mamy już całkowite dzienne zapotrzebowanie kaloryczne to dodajemy do niego około 10-20% kcal i w ten sposób mamy dobrze dobraną bazę do tego, by przytyć. Jeśli po miesiącu waga dalej stoi w miejscu, możemy spróbować dodać 100 do 200 kcal.

Wybór diety

Dieta na przytycie może być różna. Zależy to od tego, co bardziej będzie dla nas odpowiednie. Z pewnością dobrze na nas wpłynie zdrowe jedzenie. Zadbajmy o to, by w naszym menu było dużo warzyw i owoców bogatych w witaminy. Kiszonki także są doskonałym wyborem ze względu na dobry wpływ na układ pokarmowy i odpornościowy.

Kontrola diety

Na początku naszej diety warto się zmierzyć i zważyć tak aby mieć punkt odniesienia do tego, co dzieje się, podczas gdy dieta na przytycie jest w użyciu. Nie warto się ważyć codziennie, najlepiej jest to robić raz w tygodniu rano, gdy jesteśmy na czczo. Dzięki temu będziemy wiedzieli, czy nasza waga się zwiększa lub, czy stoi w miejscu i należy dodać kalorii do diety.

Często zdaje się nam, że jemy dużo, ale jeśli by to przeliczyć na kalorie to wychodzi całkiem odwrotnie, niż się spodziewaliśmy i dlatego warto zainwestować w wagę kuchenną tak aby zliczać dokładnie wszystko, co jemy i zbierać dane w dzienniku żywienia (w internecie są dostępne darmowe). Dzięki temu będziemy mieli pewność, że prowadzimy naszą dietę odpowiednio.

Specjalista

Jeśli dieta na przytycie nas przerasta i sami sobie nie jesteśmy w stanie poradzić lub chcemy podejść do tematu profesjonalnie, to wtedy warto udać się po pomoc do dietetyka, lub trenera personalnego. Jest pełno ciekawych możliwości, które pomogą nam wygodnie przytyć.

Jak przytyć?

Jeśli tylko będziemy jeść więcej kalorii, niż potrzebujemy, to nie ma innej opcji niż przytycie. Największym błędem jest niekontrolowanie tego, co się spożywa i w jakich ilościach co prowadzi do niewystarczającej ilości kalorii w diecie. Pamiętajmy, że jeśli jest to dla nas za trudne, to warto zgłosić się do zawodowców, dla których dieta na przytycie jest tematem znanym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *